Obsah článku
Myšlenku, podle níž má být škola hrou, propagoval už ve své době známý učitel, filozof, spisovatel a jeden z největších českých myslitelů Jan Ámos Komenský. A fakt, že se jedná o myšlenku ze 17. století, jí nijak neubírá na aktuálnosti.
Ba právě naopak. Jak říkal už tento „učitel národů“, pokud jsou děti probíranou látkou zaujaty a mohou si ji vštípit do paměti i jinak než jako psaný text, snáze jí porozumí a získané znalosti si déle zapamatují. A právě s tím jim mohou pomoci i školní výukové modely.
Anatomie rozhodně není nuda
Příroda okolo nás je totiž velmi rozmanitá. A pouhé obrázky v encyklopediích nebo ve školní učebnici ani zdaleka nemohou tuto rozmanitost vystihnout. Proto je mnohem lepší, pokud existují anatomické modely biologie, které vše pomohou ukázat v plné kráse
Jejich výběr je velmi rozmanitý:
- Botanika,
- Zoologie,
- Genetika,
- Fosilie
- a Reprodukce a vývoj zvířat.
Ano to vše je v obchodech k mání Na své si tedy přijdou i speciálně zaměřené školy nebo například učitelé, kteří preferují některý typ výukové látky před jinou. Což samozřejmě není nutně špatně a neznamená to, že by zbývající kategorie biologie byly probírány jakkoliv méně hodnotně.
Přesnost pomáhá s porozuměním
Speciální kategorií jsou v tomto pohledu anatomické modely. Dokážou totiž přesně ukázat i to, co bývá jinak našim očím skryto. Najít tak můžete modely se soustavou svalů pod kůží, modely nervové soustavy nebo třeba vnitřní stavby lebky. Vše je samozřejmě přesné a odpovídá to skutečným proporcím zobrazovaného subjektu. Žáci si navíc mohou vše takříkajíc „osahat”, což jim opět pomůže s lepším porozuměním danému tématu. A mnohdy si mohou vyzkoušet i funkčnost a pochopit tak například procesy v trávicí soustavě apod. Anatomické modely by tedy měly být nezbytnou součástí každé hodiny biologie.